Sightseeing in Newcastle en het strand van Cullercoats

Een nieuwe dag is aangebroken. Om 9.15 vertrekt mijn trein uit Edinburgh richting Newcastle. Deze reis zal iets meer dan anderhalf uur duren...


Een nieuwe dag is aangebroken. Om 9.15 vertrekt mijn trein uit Edinburgh richting Newcastle. Deze reis zal iets meer dan anderhalf uur duren. Ik vind het treinreizen eigenlijk heel relaxed. Rustig wakker worden, plannen maken, uit het raam staren. Rond elf uur kom ik aan in Newcastle. Het hostel is vlak bij het station, dus ik besluit eerst mijn tas daar heen te brengen. Ik verblijf vandaag in het Albatross hostel. Vervolgens begin ik de stad te verkennen. Binnen twee uurtjes heb ik alle highlights van de stad al afgevinkt. 





Mijn oordeel: Newcastle is een mooie stad, maar er valt voor mij weinig te beleven. Bovendien doen mijn voeten pijn van al het lopen de afgelopen dagen. Ik heb daardoor ook geen zin om dingen te ontdekken. Ik besluit bij de McDonalds even lekker een Frappé te bestellen. Hier klaar ik van op. Daarna ga ik naar mijn hostel om in te checken. Ik plof op mijn bed en al liggend denk ik na over mijn plan. Een uurtje later zit ik in de tram richting de kust. Ik ga naar het strand. De zon schijnt en ik heb behoefte aan een relaxte middag. De rest van de dag maak ik door op het strand van Cullercoats. Ik kijk uit over de zee, lachende kinderen en rondrennende honden. Ik ben blij met mijn keuze. Het is hier heerlijk. 


Rond zes uur besluit ik terug naar het hostel te gaan. Het begint wat fris te worden op het strand. De avond bestaat voor mij uit koken, eten, douchen en relaxen. Morgen ga ik door naar Sheffield!

Ook leuk om te lezen

0 comments

Flickr Images