Arthur's Seat en Street performers in Edinburgh

Het ochtendritueel kennen we inmiddels wel. Wakker worden, aankleden, opfrissen en ontbijten. Niet heel spannend. Rond tien uur loop ik onde...


Het ochtendritueel kennen we inmiddels wel. Wakker worden, aankleden, opfrissen en ontbijten. Niet heel spannend. Rond tien uur loop ik onderaan de heuvel Arthur's Seat. Ik ga vandaag deze heuvel beklimmen. Het schijnt een niet zo moeilijke wandeling te zijn, maar het uitzicht zeker lonend. Ik begin mijn wandeling richting een vijvertje. Door een doorkijkje van struiken en bomen zie ik een prachtige zwaan zwemmen. Dit is al het eerste mooi fotomoment. 





Ik vervolg mijn wandeling richting de top van de heuvel. Ik kom onderweg nog een aantal mooie uitzichten tegen. De heuvel doet me denken aan een kruising tussen heide en duinen, en dan bergachtiger. Er zijn praktisch geen rotsen, en veel grassen. Dit maakt het best een unieke ervaring. 





De foto's laten het misschien lijken dat er bijna geen mensen op de heuvel waren, maar niets is minder waar. Het is eigenlijk ontzettend druk (zie foto hieronder). Het laatste stukje loop ik in avondvierdaagse-stijl de top van de heuvel op. En zoals men op het internet had beloofd is het uitzicht zeker lonend. Aan de ene kant van de top kijk je over de hele stad heen en verderop is het water te zien. Op de top maak ik eerst wat foto's. Daarna ga ik rustig ergens zitten. Even een genietmomentje pakken. 







Rond 13.00 uur loop ik weer van de top naar beneden. Ik besluit nog even de stad in te gaan. De street performers zijn al weer druk aan het performen. Ik loop hier nog een paar uurtjes rond, haal een frappĂ© bij de Costa en geniet van de zon in een park. 




Rond vijf uur pak ik weer de trein richting het Hostel. Het was een lange, maar mooie dag. De avond ben ik best moe. Gelukkig hoef ik morgen niet zo vroeg op. De trein naar Newcastle vertrekt om 9.15 uur. Tot morgen!

Ook leuk om te lezen

0 comments

Flickr Images