Sightseeing in Sheffield en eerste stapjes in het Peak District

Ik heb lekker geslapen vannacht. Ik doe even lekker rustig aan en neem de trein van 10.37 uur. De trein brengt mij rond 13.00 uur in Sheffie...

Ik heb lekker geslapen vannacht. Ik doe even lekker rustig aan en neem de trein van 10.37 uur. De trein brengt mij rond 13.00 uur in Sheffield. Om half twee sta ik in het hostel om in te checken. Ik verblijf in het Russell Scott Backpackers hostel. Het ligt helaas wat ver van het centrum, maar met de tram ben ik er met 10 minuten. Net zoals in elke nieuwe stad waar ik kom, ga ik na het inchecken eerst de stad verkennen. Dit was voor mijn tijd in Sheffield eigenlijk niet de planning. Sheffield ligt naast het National Park Peak District. Hier wilde ik twee dagen gaan hiken, maar helaas denken mijn voeten daar anders over. Ik heb last van blaren, dus het lijkt me onverstandig te hiken vandaag. Daarom doe ik vandaag rustig aan en ga ik op zoek naar de highlights van de stad. Helaas ontdek ik net zoals gisteren in Newcastle dat ik deze stad al gauw helemaal gezien heb. Er zijn vooral winkels en weinig mooie gebouwen. 



De dag is nog lang niet voorbij. Ondanks mijn zere voeten besluit ik om een trein te nemen naar het Peak District. Ik ga hier niet heen om een lange wandeling te maken, maar gewoon om even rond te kijken. En ik heb hier zeker geen spijt van. Hoogtepunt van mijn dag? Ik heb door een veld met schapen gelopen! Dit was een erg leuke beleving. 



Na ongeveer een uurtje ga ik weer terug naar de trein richting het hostel in Sheffield. In de keuken heb ik de leukste gesprekken met een andere reiziger in het hostel. Het gaat over van alles en nog wat, maar vooral over mijn verbazing over het feit dat ik door een veld met schapen kon lopen. Hij vond het erg bijzonder dat ik daar verrast door was en dat vond ik weer erg grappig. Oké, klinkt misschien vreemd. Lang verhaal kort, Ik heb me 's avonds vermaakt met leuke gesprekken over onder andere schapen. Later die avond ontmoet ik mijn kamergenootje. Ook met haar zit ik een hele poos te praten. Het is in dit hostel erg gezellig. Dit is een fijne beleving na twee dagen van steden die een beetje tegenvielen. Tijd om te slapen. Welterusten. Morgen ga ik hiken richting Mam Tor!

Ook leuk om te lezen

0 comments

Flickr Images