Fringe Festival en prachtige gebouwen in Edinburgh

Ik ben vanochtend tot de conclusie gekomen dat uitslapen in hostels niet mogelijk is. Mijn trein vertrekt vandaag om 9.43 uur, dus ik kon sl...


Ik ben vanochtend tot de conclusie gekomen dat uitslapen in hostels niet mogelijk is. Mijn trein vertrekt vandaag om 9.43 uur, dus ik kon slapen tot half 9. Helaas word ik om zeven uur wakker door kamergenoten die wakker zijn. Ik kan niet meer slapen, dus ik besluit even later maar uit bed te gaan. Gisteravond had ik geen tijd om mijn blogartikel over die dag af te schrijven, dus dat ga ik nu maar dan. Ik kleed me aan, fris me op en ga naar in gemeenschappelijke ruimte zitten.  Yes, ik heb meer dan genoeg tijd om mijn blogartikel af te schrijven. Om 9.10 uur wandel ik naar het treinstation. Ook dit is bijna een half uur wandelen, dus ik vertrek op tijd. 

De treinreis verloopt heel soepel. Omdat in mijn vorige trein bijna alle stoelen waren gereserveerd, had ik voor deze treinreis wel een stoel gereserveerd. Ik had geen zin om de hele reis van bijna drie uur te gaan staan. Dit bleek niet nodig te zijn, want de trein was erg rustig. Ik kom rond kwart voor 1 aan in Edinburgh. Ik lunch even wat en loop vervolgens naar het hostel om mijn tas te dumpen. Ik verblijf vandaag in Belford Hostel. Bij de receptie blijkt dat ik al direct kan inchecken, want de kamer is al schoon. Fijn! Spullen gedumpt, kleine rugtasje gevuld, op naar het centrum van Edinburgh! 

Augustus is festivalmaand in Edinburgh. Dit betekent onder andere dat er op iedere vijf meter een straatartiest staat met een acts. Ik loop de Royal Mile binnen, de hoofdstraten van het centrum van Edinburgh, en hoor iemand een nummer van de musical Hamilton zingen. Ik ben direct getriggerd en ga erbij zitten. Hij zingt allerlei musical- en Disney-muziek op verzoek van het publiek. Super leuk! Dear Evan Hansen, Lion King en Moana komen voorbij. Ik loop verder en geniet van de architectuur, de mensen om mij heen en alle street performers die de sfeer alleen maar versterken. 







De stad bestaat natuurlijk niet uit alleen maar street performers. Ik zie ook allerlei prachtige gebouwen om mij heen. Hier worden mijn camera en ik erg blij van. Ik kan onmogelijk mijn camera loslaten en zet elk mooi gebouw op de foto. De stad is ook erg heuvelachtig. Hierdoor sta ik soms oog in oog met een prachtig uitzicht. Op het ene moment zie ik Edinburgh Castle van dichtbij en een paar stappen verder kijk ik er op uit op een grote heuvel. 











Rond het einde van de middag besluit ik naar Calton Hill te gaan. Deze heuvel is met een simpele wandeling te beklimmen en het uitzicht is zeer lonend. Vanaf de heuvel kijk je over de stad, het water en andere heuvels waaronder Arthur's Seat. Hier kan ik nog even lekker uitwaaien, voordat ik terug ga naar het hostel. 









Dat waren iets meer foto's dan ik normaal online zet, maar ik kon echt niet kiezen. Elke foto laat weer een ander mooi genietmomentje zien dat ik graag wil delen. Eenmaal in het hostel besteed ik mijn avond zoals ik inmiddels van de laatste avonden gewend ben. Ik kook wat, ik chill wat en schrijf dit blogartikel. Lekker rustig aan. Tot morgen, op naar Arthur's Seat!

Ook leuk om te lezen

0 comments

Flickr Images