Meer sightseeing en relaxen in York

Vandaag even geen trein. Ik ben nog een dag in York. Net als gisteren doe ik lekker rustig aan. Serietje kijken in bed. Rustig douchen en aa...

Vandaag even geen trein. Ik ben nog een dag in York. Net als gisteren doe ik lekker rustig aan. Serietje kijken in bed. Rustig douchen en aankleden. Heerlijk. Vanochtend ga ik niet direct het centrum in, maar blijf eerst even in het hostel. Ik heb wat dingen gedaan op mijn laptop. Foto's bekeken van gisteren. Activiteiten uitgezocht voor komende dagen. Dat soort dingen. Rond twaalf uur wandel ik naar het centrum. Het plan is om kathedraal de York Minster te beklimmen. Helaas lees ik op een bordje dat de trappengang zo smal kan worden tot 50 cm breed. Dat leek me toch iets te krap, dus deze sla ik over. Ik heb wel van de buitenkant van de kathedraal kunnen genieten en het park dat er omheen lag. 



Ik loop het park bij York Minster uit en stuit op een prachtige bloementuin. Het is een fijne omgeving. De zon schijnt en de bloemen lachen me toe. Dit was een leuke verrassing. Ik vermaak me hier een tijdje met mijn camera en vervolgens loop ik weer door. Daar zit een muzikant te zingen. Ik geniet opnieuw. Ik merk dat ik zonder plan alle dingen veel beter in mij op kan nemen. Alles verrast me en alles maakt me extra blij. 






De rest van de dag dwaal ik door de stad heen. Ik heb ook nog een wandeling over de stadsmuren rondom de stad gemaakt. Op deze manier kan je heel mooi de stad inkijken van iets hogerop. Dit is een erg leuke ervaring. Ik kom ook nog twee toeristen tegen die vragen of ik een foto van hen wil maken. Natuurlijk wil ik dat. Vervolgens vraagt de vrouw aan mij of ze ook een foto van mij moet maken. Nou, waarom niet. Hier volgt een hele fotoshoot uit. De vrouw slooft zich helemaal voor me uit, best schattig. 




Aan het eind van de middag breng ik nog een uurtje in het park bij York Minster door. Rond vijf uur wandel ik weer terug naar het hostel. Het was een mooie, relaxte dag. 's Avonds kook ik wat te eten en breng ik tijd door in het hostel. Niets bijzonders. Tot morgen, op naar Edinburgh! 

Ook leuk om te lezen

0 comments

Flickr Images