Sightseeing en Musical in York

Ik heb geen idee hoe laat het is. Het waren een paar vroege ochtenden, dus ik besluit vanmorgen lekker rustig aan te doen. Dat doet me goed....


Ik heb geen idee hoe laat het is. Het waren een paar vroege ochtenden, dus ik besluit vanmorgen lekker rustig aan te doen. Dat doet me goed. Ik kleed me aan, fris me op en wandel naar het station. De trein gaat om 9.30 uur. Althans, dat was de bedoeling. De trein heeft een kwartier vertraging, maar om kwart voor tien zit ik dan echt in de trein. Ik had geen plek gereserveerd, maar gelukkig vind ik nog een lege stoel. De treinreis duurt 1 uur en 51 minuten en vliegt zo voorbij. 

Rond twaalf uur sta ik op station York. Ik heb nog niet echt een concreet plan voor deze stad, enkel wat dingen die ik graag zou willen zien. De stad is niet zo groot, dus met domweg rondlopen moet dat wel goedkomen. Ik besluit eerst even een kleine salade bij een stationswinkeltje te halen en op te eten in een parkje ernaast. 

Vervolgens loop ik de stad in, maar die rugtas begint me tegen te zitten. Ik kan pas inchecken over dik twee uur, maar ik wil wel graag van die tas af. Dit is een dilemma, want het hostel is 22 minuten lopen vanaf het centrum. Onderweg kom ik in de stad al wel allerlei mooie plekjes tegen waar ik later nog graag terug wil komen. Het is een zware, warme wandeling en ik ben blij als ik het bord YHA Hostel voor me zie. Ik breng mijn tas naar binnen en wandel weer terug naar de stad. Inmiddels ben ik weer een uur verder.




Op de heenweg leidde Google Maps mij door een heel mooi park, Museum park. Ik wandel hier weer naar terug om wat foto's te maken. Er hangt hier een fijne sfeer. Mensen zitten gezellig op kleedjes in het gras en kinderen spelen met elkaar. Iets verderop staat een ijskar. Ik besluit een ijsje te kopen - karamel zeezout. Helaas begint het plotseling te regenen. Even schuilen dan maar..



De regen wordt gelukkig al gauw een stuk minder. Het miezert nog een beetje. Dat overleef ik wel. Het is wel erg afgekoeld en ik draag enkel een t-shirt. Ik besluit gauw even de H&M in te gaan op zoek naar een goedkope trui en dat lukt! De rest van de middag loop ik rustig door de stad en zie ik op elke hoek van de straat wel iets moois.





Mijn benen worden moe en ik heb geen zin meer om te lopen, dus ik besluit terug te gaan naar het Hostel.  Onderweg kom ik nog een straatartiest tegen op een hoge eenwieler. Toch even kijken..


Ik ben aangekomen in het hostel en ben ingecheckt. Voor vanavond heb ik een ticket gekocht voor de musical The Osmonds in het Grand Opera House in de stad. Ik heb alleen echt geen zin meer om heen en weer te lopen. Bovendien regent het alweer. Van mijn kamergenoot leer ik dat er een bus heen en weer rijdt. Daar maak ik slim gebruik van vanavond. 


De musical was wel leuk, maar eerlijk, ook niet heel bijzonder. Ik heb me vanavond vermaakt, maar ik zou hem je niet aanraden. Tenzij je rond de 60 jaar bent, dan pas je binnen het publiek dat er over het algemeen in de zaal zat vanavond. Ik neem de bus naar het hostel terug en ga lekker slapen. Morgen nog een dagje York, zin in!

Ook leuk om te lezen

0 comments

Flickr Images