Ballet in Londen

Het is nog vroeger dan gisteren, half zeven gaat de wekker. Niet mijn wekker, maar de wekker van mijn kamergenoot. Mijn wekker stond tien mi...

Het is nog vroeger dan gisteren, half zeven gaat de wekker. Niet mijn wekker, maar de wekker van mijn kamergenoot. Mijn wekker stond tien minuten later, dus gelukkig was het niet een heel groot probleem. Toch was het net jammer dat ze haar wekker heel hard en heel lang liet afgaan, tot twee keer aan toe. Oké, ik ben wakker. Ik kleed me aan, fris me op en vertrek naar het station. Vanaf Brussel Noordstation ga ik naar Brussel Zuidstation. Vanaf daar vertrekt om 8.52 uur de trein richting Londen. Nu vraag je je misschien af waarom mijn wekker al om half 7 ging? Nou, aangezien Engeland geen onderdeel meer is van de EU moest ik door douane en paspoortcontrole voordat ik de trein in mocht. Ik moest 90-120 minuten van tevoren aanwezig zijn. Uiteindelijk heeft de controle maximaal een half uurtje geduurd, dus ik heb vervolgens een uur lang in de gate gewacht totdat ik naar de trein mocht. Deze ochtend was dus al een dagtaak op zich. Oké, ik zit in de trein. Op naar London!


Ik kom om tien uur (lokale tijd) aan in London. Ik besluit naar mijn hostel te gaan, maar helaas kan ik pas om twee uur inchecken en kan bagage van tevoren niet gestald worden. Ik moet dus in ieder geval tot twee uur met mijn zware rugtas rondlopen. Ik ga in een parkje naast het hostel zitten en denk na over de planning van deze dag. Het plan voor vandaag is om een dansles te boeken bij Pineapple Dance Studios. Ik besluit om deze dansles nu te boeken, zodat ik daarna terug kan naar het hostel om in te checken. Ik boek de balletles van Anne Du Boisson van 12.00 tot 13.30 uur. Hier heb ik ontzettend veel zin in. Het is een half uurtje lopen richting de dansstudio. Ik loop door het park Russell Square, langs de British museum en kom uit in Covent Garden. In de dansstudio kan ik me gelukkig even omkleden en dan is het tijd om te gaan dansen. Ik ben benieuwd naar het niveau. Volgens de beschrijving van de les is het toegankelijk voor iedereen met basiskennis van ballet. Ik hoop dat na een aantal jaren balletlessen inmiddels toch wel te hebben opgebouwd. Het is heerlijk om in de danszaal te stappen. Anne begint te praten en ik doe samen met alle andere dansers alle bewegingen na die Anne doet. 


De balletles ging verrassend goed, maar oh wat was het warm. Ik heb denk ik nog nooit zo veel gezweet als dat ik zojuist heb gedaan (te veel informatie? - pech). Gesloopt maar voldaan stap ik de dansstudio uit richting de kleedkamer. Yes, er zijn douches! Ik spoel om af en kleed me om. Ik heb inmiddels behoorlijk trek gekregen, dus besluit bij Pret a Manger wat te gaan eten. Vervolgens vertrek ik richting mijn hostel, weer langs de British museum en door Russell Square. Deze keer strand ik in Russel Square, leg mijn kleedje neer en ga relaxen. Muziekje aan, puzzelboekje erbij, even niks.



Na ongeveer een uur in het park loop ik verder richting het hostel. Ik verblijf vandaag in Generator London. Inchecken gaat erg makkelijk en ik ben al gauw op mijn kamer. Er is een ander meisje op mijn kamer en we maken een praatje. Hierna ga ik even op bed liggen en kijk een aflevering van de serie This is us (aanrader!). Ik begin best wel moe te worden van deze lange dag, maar heb ook ontzettend trek. Ik sleep mezelf naar beneden om wat te gaan eten in het restaurant van het hostel. Een half uurtje later staat een heerlijke pizza Calzone gevuld met mozarella en pesto voor mijn neus. 

Het eten was heerlijk. De rest van de avond besteed ik ook in het restaurant. Deze ruimte is niet alleen bedoeld om te eten, maar ook om gewoon te zitten. Op mijn laptop doe ik wat research voor mijn plannen voor de komende dagen en schrijf dit artikel. Het was weer een mooie dag. Tot morgen, richting York! 

Ook leuk om te lezen

0 comments

Flickr Images