Stadswandeling in Brussel

Het is 7.00 uur en de wekker gaat. Twintig minuten later stap ik samen met mijn ouders in de auto onderweg naar station Zwolle. De trein ric...

Het is 7.00 uur en de wekker gaat. Twintig minuten later stap ik samen met mijn ouders in de auto onderweg naar station Zwolle. De trein richting Brussel vertrekt om 8.20 uur. Dag 1 van mijn interrailavontuur is nu officieel begonnen. Rond twaalf uur kom ik aan in Brussel en de zon lacht me tegemoet. Dit belooft een warme dag te worden. 

Met Google Maps weet ik mijn weg naar mijn hostel te vinden. Ik verblijf vandaag in het Sleep Well Youth Hostel. Ik kan nog niet inchecken, maar gelukkig is er een ruimte waar ik mijn - toch wel erg zware - rugtas kan stallen. Fijn. Inmiddels ben ik alweer een uur verder. Over ongeveer 45 minuten start de stadswandeling waar ik mij voor heb ingeschreven. Ik besluit wat verkoelends te halen en rond te lopen door de straten van Brussel. Met een bakje ananas en een koud flesje water zit op even later op de Grote Markt. 


Ik zie een jongen met een rode paraplu verschijnen. Het is de tourguide van de wandeltour. Ik heb een gratis tour bij Sandeman geboekt. Tom liet ons in 2,5 (bijna 3) uur de stad zien en vertelde de mooiste verhalen erbij. Soms leek zijn verhaal net een toneelstuk, zo vol passie en enthousiasme. Hij vertelde over iconische gebouwen, Belgische geschiedenis en lokale lekkernijen. Echt een aanrader!





De tour is afgelopen om 17.00 uur. Ik besluit richting het hostel te lopen en kom onderweg een straatmuzikant tegen. Een jongen met gitaar zingt een publiek toe en ik ga erbij zitten. Achter mijn rug staat Eglise Saint-Jacques-sur-Coudenberg en ik kijk uit op de Jardin du Mont des Arts. Dit is een genietmomentje. 



Na een tijdje luisteren, loop ik verder naar het Hostel om in te checken. Nu is het eindelijk lekker tijd om een verfrissende douche te nemen en te relaxen. 's Avonds heb ik weinig plannen. Even eten, beetje serie kijken, rustig aan. Morgen vertrek ik om 7.00 uur naar de trein richting London!

Ook leuk om te lezen

0 comments

Flickr Images