Hiken naar Mam Tor en sterrenkijken in Sheffield

Een nieuwe dag in Sheffield. Ik heb heerlijk uitgeslapen. Rond een uur of half 11 ben ik aangekleed en loop ik naar de keuken om wat ontbijt...

Een nieuwe dag in Sheffield. Ik heb heerlijk uitgeslapen. Rond een uur of half 11 ben ik aangekleed en loop ik naar de keuken om wat ontbijt te maken. In dit hostel is het ontbijt gratis, ideaal. Even later zit ik aan toast met jam en een kop thee. Lekker wakker worden zo. De jongen met wie ik gisteren heb zitten praten, is ook in de keuken. We hebben weer een gezellig gesprek. Rond half 12 vertrek ik naar het station van Sheffield. Ik ga vandaag met de trein naar Edale om vanaf daar een hike op de heuvel Mam Tor te doen. Helaas kom ik erachter dat er tussen twaalf en twee uur geen treinen gepland staan richting Edale. Ik besluit om nog een tijdje door het centrum van Sheffield te lopen. Om 14.14 uur zit ik in de trein. Rond drie uur loop ik in het prachtige natuurgebied van Edale. Ik heb een makkelijke route opgezocht, want de pijn in mijn voeten is nog niet helemaal weg. Ik wandel over een mooi aangelegd pad en door grasvelden met schapen. Het is vandaag erg warm, maar gelukkig heb ik er niet zo veel last van. Ik wandel rustig door en stop continu om foto's te maken van de mooie omgeving en schattige schapen. 

De route is niet zo lang. Met ongeveer een uur ben op de top van Mam Tor. Er zijn hier nog aardig wat meer mensen. Het laatste stukje richting de top is aangelegd met een trap. Trede voor trede zie ik het uitzicht steeds beter en het is echt onwijs mooi. Het is een heldere dag, dus je kan heel ver kijken. Ik zie een andere solo vakantieganger en vraag hem of hij een foto van mij wil maken bij het uitzicht. Vervolgens maak ik ook wat foto's van hem en raken we aan de praat. We praten over de landen waar we vandaan komen, wat we tijdens onze reis allemaal al gezien hebben en wat we nog gaan doen. Zonder dat ik het door heb, zijn we zo anderhalf uur verder. Tijd om terug te gaan naar het station. 

Rond een uur of zeven ben ik weer terug in het hostel. Ik eet wat en ga naar mijn kamer. Daar kom ik een nieuwe kamergenoot tegen. We maken kennis en het is erg gezellig. Even later komt het meisje dat ik gisteren heb ontmoet op de kamer en vertelt dat vannacht veel vallende sterren te zien zijn. We zijn alle drie eigenlijk best wel moe, maar dit klinkt te cool om niet te gaan bekijken. Daarom besluiten we om met z'n drieën naast onze hostel in het gras te gaan zitten en te wachten op vallende sterren. Ik was eerst wat sceptisch, maar ik heb echt een aantal vallende sterren gezien. Het was echt een gave ervaring. En deze tijd pakt niemand ons meer af. Het was zo gezellig samen. Helaas gaan we morgen allemaal weer een andere kant op. Ik had graag meer tijd doorgebracht met deze twee meiden. Mijn reis zit er zo goed als op. Morgen ga ik richting Londen en daarna richting huis. Tot morgen!

Ook leuk om te lezen

0 comments

Flickr Images