DE DAG DAT ALLES BEGON || ROME

***  Komende artikelen gaan over mijn reis naar Rome. Ik was daar in de week van 3 juni tot en met 9 juni  *** Slechts drie uurtjes slaap,...

*** Komende artikelen gaan over mijn reis naar Rome. Ik was daar in de week van 3 juni tot en met 9 juni ***

Slechts drie uurtjes slaap, een volle koffer en een slaaphoofd verder ging mijn wekker om twee uur om mijn reis te beginnen naar Rome. Mijn ouders zouden mij en mijn vriendinnen Thirza en Nienke naar de luchthaven Schiphol brengen. Om half drie waren we bij Thirza en wat later hadden we ook Nienke opgehaald. Onze vakantie kon beginnen.

Zoals het hoort bij een vakantie maakten we nog een stop bij een tankstation waarna we onze reis weer konden voortzetten. Rond half vijf kwamen we aan op de luchthaven. Het was nog even een gedoe met het inchecken van onze koffer, maar toen dat lukte konden we mijn ouders uitzwaaien en gingen we wachten in onze gate. Op dit moment wist ik lang nog niet wat ons allemaal te wachten stond. Met slaapoogjes en een veel te duur flesje Spa zat ik te wachten totdat we het vliegtuig in mochten.



Toen we uiteindelijk het vliegtuig in mochten, duurde het ook niet lang meer voordat we daadwerkelijk in Rome waren. Ongeveer twee uur later gingen we alweer landen en was het tijd om onze transferbus te vinden die we van tevoren thuis al hadden geregeld. Heel wat aandringende taxi-mannetjes later vonden we onze transfer en konden we ook direct instappen. Ook dit ging weer vrij soepel.



De bus zette ons af in harte Rome waar we met de metro naar onze camping moesten zien te komen. Thuis hadden we al gezien dat we op het centraal station genaamd Termini OV-tickets konden kopen om een week onbeperkt mee te reizen. Die wilden we halen, maar het duurde nog wel even voordat we gevonden hadden waar we die konden kopen. Toen we deze inmiddels gevonden hadden in een klein kioskje, was het een kwestie van de goede metro vinden, zodat we aan het bijna laatste deel van onze reis naar de camping konden beginnen. Na de metro namen we nog een bus en deze zette ons vlak voor de camping af. 



We zijn eindelijk bij de camping aangekomen. Inmiddels is het ongeveer twee uur, hebben we slechts twee boterhammetjes op en wat koekjes, zijn we al veel lang wakker en brandt de zon op ons hoofd, maar het is nog geen tijd om te slapen. We kunnen zelfs onze caravan nog niet in, dus we besluiten onze koffers af te zetten op de camping om vervolgens naar een supermarkt te lopen. Dit was ver, warm en zwaar, maar het is gelukt. Nadat we moet onze zware tassen weer teruggelopen waren naar de camping, konden we inmiddels de caravan in. Tijd om even wat te rusten.

Koffers uitgepakt, wat broodjes gegeten en wat drinken gehad. Tijd om ons avondeten te regelen. We besloten pizza af te halen op de camping, lekker makkelijk. Deze aten we bij de caravan op. 's Avonds hebben we nog wat gechilld in de caravan, waarna we heerlijk gingen slapen. Morgen staat er een lange dag op het programma: een fietstour!


Ook leuk om te lezen

0 comments

Flickr Images