VEEL 'EERSTE KEREN' EN VLIEGTICKETS & CAMPING BOEKEN || ROME

Ik heb een nieuwe reis op de planning staan! Het is lang niet zo ver weg of zo indrukwekkend als mijn reis naar Afrika van vorig jaar, maar...

Ik heb een nieuwe reis op de planning staan! Het is lang niet zo ver weg of zo indrukwekkend als mijn reis naar Afrika van vorig jaar, maar voor mij is het wel een bijzondere reis. Het is namelijk de eerste keer dat ik op vakantie ga met vriendinnen. Maar dat is niet de enige 'eerste keer' die voorbij komt met deze reis. Zo ga ik voor het eerst vliegen, voor het eerst mijn vakantie zelf inplannen en voor het eerst mijn eigen eten verzorgen. Noem maar op.

Nu loop ik heel leuk allerlei dingen op te noemen over een nieuwe reis, maar ik heb nog helemaal niet gezegd waar ik heen ga, en met wie. Dus bij deze de onthulling: ik ga samen met 2 vriendinnen, Thirza en Nienke, op vakantie naar Italië, Rome! Ik heb al aardig wat metropolen in Europa mogen zien, maar Rome heb ik nog niet aangevinkt op dat lijstje, dus dat vind ik heel erg leuk. 

Een week geleden zaten Thirza, Nienke en ik rond de laptop, druk op zoek naar de ideale vakantie voor ons samen. Na lang zoeken belandden we dan eindelijk op een heel centraal liggende camping uit, net naast Rome. Dit was precies wat we wilden: een rustige ligging, maar vlak bij een bijzondere stad.


Oké, we gaan dus een weekje naar Rome en we slapen op een camping, in een stacaravan. Niet echt je typische eindexamenvakantie denk ik zo. Nee, wij zijn ook niet bepaald de doorsnee tienermeisjes die een reisje naar Blanes of Lorret maken om zich daar wat dagen lam te zuipen. Wij gaan lekker cultuur snuiven, winkelen en zonnen. En je weet half nog niet hoe veel zin ik daar in heb.

Ik had het er net over dat er in deze reis veel 'eerste keren' langskwamen. En vandaag was al zo'n moment aangebroken: de camping vliegtickets zijn geboekt! Ik heb al wel een paar keer gevlogen, maar nu zal ik dus echt alles zelf moeten doen. Ik kan niet even blind achter pappie aanwandelen. Best spannend, maar ontzettend leuk!

Dit weekend wordt ons plekje op de camping geboekt en dan is het belangrijkste rond. Dan is het tijd om lekker online op zoek te gaan naar allerlei dingen die we kunnen bekijken en doen. Alle tips zijn overigens welkom, ik ben nou niet bepaald een expert op gebied van Rome.
Maar goed, de koffer komt dus weer van zolder het paspoort weer uit de kast. Ik ga naar Rome en via deze blog zal ik weer al mijn avonturen delen. Tot snel!


Ook leuk om te lezen

0 comments

Flickr Images