Spelletjes met de kinderen en lekker zingen!

Het is vrijdag 22 juli. Mijn ochtend begon vandaag rustig. Er stond niets op mijn programma. Een groepje ging bouwen aan een huisje in de w...

Het is vrijdag 22 juli. Mijn ochtend begon vandaag rustig. Er stond niets op mijn programma. Een groepje ging bouwen aan een huisje in de wijk en de rest van ons kon gewoon op het centrum chillen. Deze avond is er een talentenjacht voor de Namibische jongeren en ook wij besloten om wat te doen. We zongen Oh Happy Day en dit gingen we vanochtend oefenen. Het verliep zeker niet vlekkeloos, maar het was zeker gezellig. Verder heb ik wat in de zon gezeten en achter de laptop gechilld. 



In de middag gingen er een ander groepje verder met het bouwen van de huisjes, maar ik ging met mijn groepje mee met de Kids Club naar een andere wijk waar we spelletjes gingen doen en gingen zingen met kinderen. Het was echt een geweldige middag. Het enthousiasme van de vrouwen die de Kids Club verzorgden was zo aanstekelijk. Toen we samen met die vrouwen in het busje naar de locatie reden hebben we gewoon de hele weg kunnen genieten van live muziek. Ze zongen met hun prachtige stemmen allerlei Afrikaanse liedjes en leerden ons ook een liedje aan. Het was echt heerlijk. Toen kwamen we aan in de wijk toen we werden overvallen door ruim 50 kinderen. Ze waren allemaal zo vrolijk en opgewekt. Toen we een aantal liedjes met ze gezongen hadden gingen we in groepjes per leeftijd van de kinderen uiteen. We gingen spelletjes doen en toevallig spelen ze hier ook spelletjes die wij ook spelen in Nederland, zoals zakdoekje leggen en kat en muis. Ze vonden het ook geweldig toen we met ze gingen Jonassen. Super schattig! De kinderen hier vinden het Hollandse haar ook super interessant. Ze hebben natuurlijk nog nooit van dat gladde, blonde haar gezien. Ze zitten steeds bij ons allemaal te spelen met onze haren. Het bijwonen van deze Kids Club was echt geweldig.












In de avond is het tijd voor de Youth Talent Show. Het was echt bizar hoe enthousiast de kinderen in het publiek werden. En nu praat ik niet over gewoon klappen, maar schreeuwen, juichen en springen. Er waren super veel acts van dansende en zingende jongeren en natuurlijke onze act als de Nederlanders. Ze vonden het blijkbaar niet zo indrukwekkend want het applaus was nogal matig vergeleken bij de rest, maar het was wel grappig om te doen!



Ook leuk om te lezen

0 comments

Flickr Images