Afrikaanse kindjes en de mooiste zonsondergang ooit!

Het is donderdag 21 juli. Vandaag begon de dag met het halen van boodschappen. Toen we de wijk in gingen hebben we aan een paar inwoner...


Het is donderdag 21 juli. Vandaag begon de dag met het halen van boodschappen. Toen we de wijk in gingen hebben we aan een paar inwoners van Block E beloofd vandaag wat te eten te brengen. Hiervoor ging een groepje de boodschappen doen en het daarna ook klaarmaken. Ik ging met ze mee om foto's te nemen en ik vind het ook altijd wel leuk om boodschappen te doen in het buitenland. Het is zo bizar dat er een paar minuten rijden van een wijk als Block E een heel normale Spar supermarkt staat. Ik ging niet mee met het eten brengen, want daar waren een aantal andere meiden voor uitgekozen.



Ik ging 's middags naar het ziekenhuis. Net als elke andere ervaring hier was ook dit weer een hele indrukwekkende. In het ziekenhuis heb ik kleine kinderen zien liggen van wie de ouders gewoon niet meer terug komen. Wat wel mooi was om te zien was dat er ook veel moeders aanwezig waren bij hun kinderen. Dit was twee jaar geleden wel anders zeiden Danielle en mijn moeder. (Zij waren er wel eerder geweest) Een meisje in het bijzonder sprak mij heel erg aan. Ze lag heel zielig op haar bedje, gewoon te liggen. Haar moeder was nooit meer gekozen. Er zat geen enkel sprankeltje meer in haar oogjes. Naast haar lag een jongetje die alweer heel erg opgeknapt was. De verschillen waren dus heel groot daar.





Wat het fijne is, is dat er ook genoeg tijd is om te relaxen. Het was heerlijk weer waar we lekker onderuit kunnen zitten en pootje konden baden in het zwembad dat bij het centrum is gemaakt. Het was wel even lekker om de ervaringen te kunnen laten bezinken. De groep wordt steeds wat hechter en gezelliger samen, dus dat is heel fijn. Ik ben blij met elke deelnemer, stuk voor stuk.



's Avonds kregen we een rondleiding over een nieuw landbouwproject van Rene Kids Centre. Tegenover het centrum is een groot stuk land dat ze hebben gehuurd waar dingen op kunnen worden verbouwd en waar Namibiers op kunnen werken. er wordt dus weer een mooie kans geboden voor deze mensen. De kinderen die klaar zijn met hun schoollessen op het RKC worden dus na die tijd niet zomaar weer los gelaten, maar kunnen dan werken op het land. De rondleiding vond ook plaats op een hele mooie tijd met de zon die onderging. Natuurlijk heb ik hier nog heel veel foto's van weten te maken. Het is hier echt prachtig.











Ook leuk om te lezen

4 comments

  1. Leuk om te lezen. Ik zit maar 1000 km ten noorden van jullie. groeten , de oom van je moeder

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's Romi! Zo indrukwekkend allemaal. Geniet ervan! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahh dankjewel Nien! Leuk om te horen. Het is hier inderdaad prachtig en indrukwekkend. Genieten doe ik zeker!

      Verwijderen

Flickr Images