Huisjes opknappen en kinderen blij maken! || Namibië

Het is vandaag maandag 25 juli! Er stond vandaag veel op het programma.'s Morgens ging ik met Frans, Stef, Sven, Brenda en Malissa n...


Het is vandaag maandag 25 juli! Er stond vandaag veel op het programma.'s Morgens ging ik met Frans, Stef, Sven, Brenda en Malissa naar de winkeltjes om nieuw beddengoed voor Samuel en Sandy, twee mensen uit block E. We hebben alles voor een nieuw bed kunnen kopen: een matras, laken, kussen + kussensloop en deken. Hiermee redden we weer terug naar de wijk waar de anderen de huisjes aan het schilderen waren. Het kamertje van Sandy heeft een mooie roze met blauwe kleur gekregen en de deur van Samuel is ook nog blauw gemaakt. Verder is het ook helemaal opgeruimd. Toen we aankwamen zag het er al veel beter uit.



Het is zo mooi om te zien hoeveel je voor iemand kan betekenen in een wijk als deze. Toen we het matras naar Sandy brachten, kon je de blijheid op haar gezicht zien verschijnen. Nadat we even terug gingen naar het RKC om te lunchen heb ik nog twee mooie teksten op de huisjes van Samuel en Sandy geschilderd. Omdat Sandy zich heel onzeker voelt hebben we haar proberen te bemoedigen met de tekst ' Sandy, child of God' en Samuel, de man verlamde man die toch steeds beter weet te lopen, kreeg de tekst 'trust the Lord'. Dit was echt geweldig om te doen. Ik heb me er echt mee weten te vermaken. En tegelijk heb ik twee mooie mensen blij gemaakt.












's Middags was het tijd voor de Kids Club. Hier komen echt super veel kinderen op af en daar kijken ze ook de hele week weer naar uit. Kinderen van verschillende leeftijden komen naar het RKC om even hun zorgen te vergeten en kind te zijn. Het begon in de grote zaal met iedereen die samen liedjes zingen. Daarna warden de kinderen in groepjes op leeftijd verdeeld. Ik bleef bij de allerkleinsten om samen een film te kijken. Al die kinderen zijn zo intens schattig. De hele tijd had ik zo'n kleintje op mn schoot en het is het fijnste gevoel op aarde om je beetje liefde aan die kindjes te geven.










Ook leuk om te lezen

0 comments

Flickr Images