Dansen in de kerk en relaxen in Oanob Dam! || Namibië

Het is zondag 24 juli, de dag van naar de kerk en relaxen op een prachtige locatie. We stonden vroeg op om even snel wat te eten en ver...



Het is zondag 24 juli, de dag van naar de kerk en relaxen op een prachtige locatie. We stonden vroeg op om even snel wat te eten en vervolgens in onze nette kleding naar de kerk te gaan. We waren aanwezig in een typisch Afrikaanse gospel kerk waar de mensen helemaal op gaan in hun aanbidding. Er was niets bij van de Nederlandse gewoontes in de kerken. Hier dansten en juichten de mensen alsmaar door. Het was een hele bijzondere ervaring. De kerkdienst duurde ook veel langer dan een dienst die we in Nederland gewend zijn. Omdat de dienst in het Afrikaans was, was het moeilijk te volgen en dus werd de preek na een lange tijd wel wat saai, maar het was mooi om te ervaring hoe de spreker op ging in zijn verhaal en hoe hij de mensen mee nam in wat hij te vertellen had. Als Nederlandse bezoekers werden wij ook nog naar voren geroepen en voorgesteld door Rene die nog sprak in deze kerk. De mensen waren enthousiast dat wij er waren. Tijdens het zingen stonden de mensen ook niet super stil maar dansten er op los.
's Middags was het tijd voor ons om eens los te komen van de omgeving en lekker te relaxen in Oanab Dam. Hier was een restaurant en een meer plus een super mooi uitzicht. Helaas was het wat te koud om in het meer te zwemmen, maar in het zwembad (zonder water) was het windstil. Daar was het nog wel lekker. Na even wat gerelaxed te hebben besloten een aantal om wat rond te gaan lopen om de omgeving te gaan verkennen. Je bent ten slotte in Afrika, dan wil je er ook wat van zien. Met een groepje gingen we dus op pad en hier heb ik zeker geen spijt van gehad. Ik heb echt prachtige dingen gezien en we hebben ook nog even een mini-fotoshootje gehad.














's Avonds bleven we op de zelfde plek ook nog om lekker te eten. Ik heb de grootste cordon blue gegeten die je je maar voor kan stellen, maar het was wel echt heerlijk. Ook heb ik het lekkerste drankje gehad die ik ook heb gehad. Het was een drankje van verschillende soorten fruit met als overheersende smaak lemon, super lekker! Al met al was het een geslaagde dag en heb ik gigantisch genoten. 




Ook leuk om te lezen

2 comments

  1. Wat een prachtige foto's Romi! Ik lees je Blog met plezier! Fijne week nog en de groeten aan de rest. dikke kus en een poot van Vledder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat life Giny, bedankt! Ik geniet hier enorm en er komen nog een paar prachtige dagen aan. Geef Vledder maar een knuffel! :)

      Verwijderen

Flickr Images